Εκπαίδευση αυτιστικών ατόμων με τη χρήση νέων τεχνολογιών: Αξιολόγηση πιλοτικής εφαρμογής προγράμματοςgreURIhttp://hdl.handle.net/10795/1126αξιολόγηση σχεδίουεπιστημονική πραγματογνωμοσύνηέρευνα πεδίουμέθοδος αξιολόγησηςειδική εκπαίδευσηάτομο με ειδικές ανάγκεςπαιδίμαθητήςπρωτοβάθμια εκπαίδευσηδευτεροβάθμια εκπαίδευσηνέες τεχνολογίεςπληροφορικήπολυμέσαηλεκτρονικός υπολογιστήςεκπαιδευτικά προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστώνλογισμικόνέα παιδαγωγικήεκπαιδευτικόςΗ παρούσα αξιολόγηση αναφέρεται σε αξιολόγηση χρήσης Λογισμικού από τα αυτιστικά παιδιά, αξιολόγηση χρήσης Λογισμικού από τους εκπαιδευτές, αξιολόγηση επίτευξης των στόχων από τα αυτιστικά παιδιά, αξιολόγηση επίτευξης των στόχων από τους εκπαιδευτές. Το λογισμικό τέθηκε σε εφαρμογή σε ειδικό σχολείο ‘‘Μονάδα Αυτιστικού Ατόμου- ΕΛΠΙ_Α’’, στο οποίο απαριθμούνται 50 άτομα με αυτισμό, κυρίως παιδιά. Σύμφωνα με το ερευνητικό πρόγραμμα, ένα ανθρωπόμορφο είδωλο (aviator) θα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή, θα επικοινωνεί με το αυτιστικό άτομο και θα το εκπαιδεύει σε θέματα αυτονομίας και αυτοεξυπηρέτησης (π.χ. πώς να πλύνει τα χέρια του, πώς να φτιάξει ένα σάντουιτς, πώς να κάνει μπάνιο, πώς να χτενιστεί, πώς να βάλει χυμό και να πιει κ.α.), σε θέματα κοινωνικών δεξιοτήτων (Σούπερ μάρκετ, Λεωφορείο, Ιατρός), σε θέματα Χρόνου (Χθες, Σήμερα, Αύριο), Χώρου (Πάνω, Κάτω) καθώς και σε θέματα συντονισμού και χρήσης της κίνησης του Σώματος. Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε από δεκατρείς υψηλά εξειδικευμένους εκπαιδευτές, οι οποίοι το χρησιμοποίησαν για ένα μήνα σαν μέρος της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τουλάχιστον ένας εκπαιδευτής συνόδευε το μαθητή κατά τη διάρκεια αλληλεπίδρασής του με το σύστημα. Παράλληλα, η πρόοδος των παιδιών καταγράφηκε μέσα από τις αναφορές του συστήματος. Στους εκπαιδευτές δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο ανιχνεύει τις κύριες κατευθύνσεις της εκπαιδευτικής πλατφόρμας του συστήματος, καθώς και την εκπαιδευτική διαδικασία που ακολουθείται με τη χρήση της. Με την παρούσα μελέτη διαφαίνεται ότι ένα διαδραστικό περιβάλλον μάθησης μπορεί να διευκολύνει την εκπαιδευτική διαδικασία για τα άτομα με αυτισμό. Μέσω των απαντήσεων που δόθηκαν στο ερωτηματολόγιο, αποκαλύπτεται το μεγάλο όφελος από τη χρήση των ανθρωπόμορφων ειδώλων (avatars) σε άτομα με αυτισμό.24 pp.creatorScientific CoordinatorProject Deliverable Number1.8Project Final BeneficiaryProject Executing Organisation2008-10TextΑυτισμόςΔιάχυτες αναπτυξιακές διαταραχέςΝευρολογικές διαταραχέςΚοινωνικές διαταραχέςΔιαταραχές επικοινωνίαςΑλληλεπίδραση με υπολογιστέςΔιαδραστικά ανθρωπόμορφα είδωλαAvatarsΑξιολόγηση λογισμικούΤεχνικές προδιαγραφέςΕρωτηματολόγιο αξιολόγησηςΑνάλυση ΑποτελεσμάτωνΕιδικά σχολεία952458application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1126/2/1126.pdfΜελέτη αξιολόγησης λογισμικού.URIhttp://hdl.handle.net/10795/1126creator2011-05-19T14:23:11Zvalidator2011-05-19T14:23:11ZLOMv1.0grenonoCopyright EYD-EPEDBM (Operational Programme "Education and Lifelong Learning")