Ανακαλύπτοντας τη Φωκίδα: Παιδαγωγικό υλικό για προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσηςgreURIhttp://hdl.handle.net/10795/1212διδακτικό υλικόπρωτοβάθμια εκπαίδευσηδευτεροβάθμια εκπαίδευσηπεριβαλλοντική εκπαίδευσηρύπανσηπεριβαλλοντική πολιτικήπολιτιστικός τομέαςφυσικό περιβάλλονεπίπτωση στο περιβάλλοναειφόρος ανάπτυξηελιάκαλλιεργητική τεχνικήελαιοκαλλιέργειαελαιόλαδοφυτικό λάδιβιολογική γεωργίαφυτική παραγωγήκαλλιέργεια για διατροφήανθρώπινη διατροφήγεωργική δραστηριότηταδάσοςοικοσύστημαοικολογίαβιοποικιλότηταπόλημυθολογίαγεωλογίααρχαία ιστορίαΗ συγγραφική αυτή προσπάθεια έχει σαν σκοπό τη μελέτη, διερεύνηση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και όλων των πολιτών, πάνω σε προβλήματα που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με το περιβάλλονπου ζούμε και τον πλανήτη μας γενικότερα. Τα προβλήματα πρικύπτουν από διαταραχές και δυσλειτουργίες των "συστημάτων υποστήριξης της ζωής" και αφορούν στιςδιαχειριστικές πρακτικές και ανθρώπινες παρεμβάσεις σε οικοσυστήματα και φυσικούς πόρους. Το υλικό αυτό διαχειρίζεται τις παρακάτω θεματικές ενότητες: ●Ελιά, το δώρο των θεών στη Φωκική γή, ●Δάσος, πηγή ζωής, ●Γεωμυθολογικά-Γεωπεριβαλλοντικά αρχεία μονοπάτια στη Φωκίδα, ●Πόλη και οικοσύστημα. Τοχτές και το σήμερα στην Άμφισσα και το Γαλαξίδι. Ελπίζουμε μέσα από αυτή τη προσπάθεια: Να αποκτήσουν οι εμπλεκόμενοι τις γνώσεις και τη δυνατότητα της μεθοδολογικής προσέγγισης στη μελέτη του περιβάλλοντος και των σύγχρονων περιβαλλοντικών προβλημάτων. Να διερενήσουν την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με τη φύση και να αναδείξουν μία νέα φιλοσοφία σχέσεων ανθρώπου-περιβάλλοντος. Να εντοπίσουν τους παράγοντες αλλοίωσης του περιβάλλοντος και να δραστηριοποιηθούν με ποικίλους τρόπους για τη προστασία και την αειφορική διαχείρισή του. Να δραστηριοποιηθούν με ποικίλους τρόπους υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος, θεωρώντας αυτό ως ζωτικό χώρο ζωής, υιοθετώντας μιά διαφορετική προσωπική σταση και συμπεριφορά και επιδεικνύοντας μιά ενεργή παρουσία για την επίλυση των προβλημάτων αυτών.GR.CC258 pp.creatoreditorgraphical designergraphical designerunknownunknownpublisherScientific CoordinatorProject Final BeneficiaryProject Executing Organisation2008training6+TextΠεριβαλλοντική αγωγήΠεριβαλλοντική κατάρτισηΕυαισθητοποίηση στο περιβάλλονΟικολογική συνείδησηΠροστασία του περιβάλλοντοςΠεριβαλλοντικά προβλήματαΑλληλεπίδραση ανθρώπου φύσηςΕλαιώναςΕλαιόδενδροΚαλλιέργεια ελιάςΒιολογική καλλιέργειαΔιατροφική αξίαΜεσογειακή δίαιταΚαλλιεργητικές διαδικασίεςΑρχαία μονοπάτιαΓεωλογικά μονοπάτιαΓεωμυθολογίαΓεωπεριβάλλονΜύθοιΑειφορική διαχείρισηΠόλη της ΆμφισσαςΓαλαξίδιhttp://www.kpeamfissas.edu.gr/279715649application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1212/2/1212.pdfURIhttp://hdl.handle.net/10795/1212creator2011-05-31T13:19:41Zvalidator2011-05-31T13:19:41ZLOMv1.0grenonoCopyright EYD-EPEDBM (Operational Programme "Education and Lifelong Learning")