Η Γλώσσα: Για τον εκπαιδευτικόgreURIhttp://hdl.handle.net/123456789/123κοινωνικοπολιτισμικές ομάδεςπολιτιστική διαφοράεθνότηταπρόσβαση στην εκπαίδευσηγλώσσααθίγγανοςΣτο βιβλίο προτείνεται υλικό που έχει πρώτα απ' όλα στόχο να συμβάλει στην αναθεώρηση της ίδιας της σχέσης των μαθητών (αλλά και των εκπαιδευτικών) με τη σχολική και γενικότερα, τη μαθησιακή διαδικασία.
Πρόκειται για ένα σώμα πηγών (ιστορικά και λογοτεχνικά κείμενα, άρθρα και συνεντεύξεις, αφηγήσεις, τραγούδια, παραμύθια) στις οποίες μπορεί να ανατρέξει ο εκπαιδευτικός, προκειμένου να αντλήσει στοιχεία για να εμπλουτίσει το μάθημά του. Οι πηγές αυτές θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε σχέση με τις θεματικές ενότητες των σχολικών βιβλίων.
Το υλικό στοχεύει στην αξιοποίηση του πολιτισμού των Τσιγγάνων μαθητών και τους επιτρέπει να εκφραστούν, να δράσουν και να αποκτήσουν προσόντα, συλλειτουργώντας με τους συμμαθητές τους. Τους επιτρέπει να επικυρώσουν τον (όποιο) πολιτισμό τους μέσα στην και μέσα από τη σχολική διαδικασία και να βελτιώσουν τη σχολική τους θέση και απόδοση. Ως εκ τούτου, η επικέντρωση στον «τσιγγάνικο πολιτισμό» δεν μπορεί παρά να είναι θεματικά προσανατολισμένη, να συνδέεται οργανικά με το αναλυτικό πρόγραμμα και να αποτελεί το κλειδί για την πρόσβαση σε αυτό.144 pp.creatorgraphical designereditorunknownScientific CoordinatorProject Final BeneficiaryProject Executing OrganisationschoolschoolschoolTextΓλώσσα και ταυτότηταΓλώσσα και επικοινωνίαΓλώσσα και έκφρασηΓλώσσα και τέχνηΓλώσσα και ιστορίαΓλώσσα και εκπαίδευσηΓλώσσα και ανθρώπινη σοφίαΤσιγγάνικη γλώσσαΠροφορικότηταΑφήγησηΤσιγγανόπαιδες μαθητέςhttp://pep.uoi.gr/eekaae/ROMA/glossa.html16287916application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/123/5/123_01_Glossa.pdf15794application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/123/6/123_02_glossa.pdfURIhttp://hdl.handle.net/123456789/123creator2010-12-22T10:47:18Zvalidator2010-12-22T10:47:18ZLOMv1.0grenonoCopyright EYD-EPEDBM (Operational Programme "Education and Lifelong Learning")