Αξιολόγηση του θεσμού των υποτροφιών των σπουδαστών Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης-Α.Ε.Κ των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης-Ι.Ε.Κ και υποβολή προτάσεων αναβάθμισης του θεσμού με έμφαση στην αριστείαgreURIhttp://hdl.handle.net/10795/1521επιστημονική πραγματογνωμοσύνηδιαρκης εκπαίδευσηεπαγγελματική κατάρτισησχολική ζωήεπίδομα σπουδώνφοιτητήςΕυρωπαϊκή ΈνωσηΕυρωπαϊκό Ίδρυμα Επαγγελματικής Εκπαίδευσηςευρωπαϊκός οργανισμόςνομικό καθεστώςμέθοδος αξοιολόγησηςστατιστική δειγματολειπτική έρευναστατιστική μέθοδοςέρευνα παεδίουποσοτική ανάλυσηΗ μελέτη αφορά στην αξιολόγηση του θεσμού χορήγησης των υποτροφιών στους σπουδαστές της Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης-Α.Ε.Κ των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης-Ι.Ε.Κ και επικεντρώνεται στα παρακάτω ζητήματα:
• στον αντίκτυπο του προγράμματος υποτροφιών των ΙΕΚ στην ακαδημαϊκή επίδοση –επιτυχία στις εξετάσεις Πιστοποίησης των σπουδαστών (στο πρώτο τάμα της έρευνας). Σημειώνεται ότι μέχρι το 2009 ίσχυε το παλαιό καθεστώς των υποτροφιών στην Ελλάδα που περιλάμβανε υποτροφία αριστείας–τύπου Α και υποτροφία με κοινωνικά κριτήρια – τύπου Β.
Το στατιστικό δείγμα των υποτρόφων της έρευνας αποτελείται από 771 στοιχεία υποτρόφων από 5 περιφέρειες της χώρας (Ν.Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Αττική, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία) με στοιχεία υποτρόφων των ΙΕΚ Σύρου, Αλεξανδρούπολης, Κομοτηνής, Καβάλας, Νέας Ιωνίας, 1ο ΙΕΚ Θεσσαλονίκης και ΙΕΚ Κοζ΄νης από το 2005Α εξάμηνο κατάρτισης έως και το 2008Β. Στο δείγμα περιλαμβάνονται και οι δυο τύποι υποτροφιών που ίσχυαν μέχρι το 2008Β, έτσι υπάρχουν στοιχεία υποτρόφων αριστείας για ποσοτική ανάλυση και εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τη συμβολή της αριστείας στην επίδοση των σπουδαστών(learning outcomes) και τη δημιουργία κινήτρων μάθησης.
• Στο δεύτερο μέρος της έρευνας γίνεται διερεύνηση των αντιλήψεων 298 σπουδαστών IEK με χρήση on-line δομημένου ερωτηματολογίου και ακολουθεί ανάλυση με τη μέθοδο της περιγραφικής στατιστικής των απαντήσεων των σπουδαστών,τριών, η οποία επιχειρεί τη συσχέτιση των αποτελεσμάτων του πρώτου μέρους (ποσοτική ανάλυση) με τα αποτελέσματα του δεύτερου μέρους της έρευνας.GRGR.ATGR.MCGR.MTGR.MWGR.ASEUROPEESITPTΠίνακες και το πλήρες κείμενο της μελέτης & παραρτημάτων με 95 pp.creatorProject Final Beneficiary2011-02trainingtrainingTextΜετα-Δευτεροβάθμια μη ανώτατη εκπαίδευσηΧορήγηση υποτροφιώνΘεσμικό πλαίσιο υποτροφιώνΣπουδαστέςΑρχική Επαγγελματική ΚατάρτισηΙνστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης-Ι.Ε.ΚΑναβάθμιση θεσμού υποτροφιώνΥποτροφίες αριστείαςΠιστοποίηση σπουδαστώνΥπότροφοιΣτατιστική ανάλυσηΤύποι υποτροφιώνΕπίδοση σπουδαστώνΗλεκτρονικά ερωτηματολόγιαΠεριγραφική στατιστικήΕυρωπαϊκή επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτισηΕυρωπαϊκές στρατηγικέςΕυρωπαϊκές εξελίξειςΝομικό πλαίσιο2186453application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1521/9/1521_02_%ce%a0%ce%91%ce%a1%ce%91%ce%a1%ce%a4%ce%97%ce%9c%ce%91.pdf1352079application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1521/11/1521_04.pdf3228769application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1521/8/1521_01.pdf421765application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1521/10/1521_03_%ce%95%ce%a1%ce%a9%ce%a4%ce%97%ce%9c%ce%91%ce%a4%ce%9f%ce%9b%ce%9f%ce%93%ce%99%ce%9f%20on%20line.pdf350239application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1521/12/1521_05.pdfΜέσω αυτής της εγγραφής διατίθενται τα παρακάτω κείμενα ως εξής:
1. Το κείμενο της μελέτης
2. Παράρτημα: Περιλαμβάνονται στοιχεία (σε πίνακες) για την επαγγελματική κατάρτιση στην Ευρώπη καθώς και δείγμα των ερωτηματολογίων σχετικά με τη διερεύνηση αντιλήψεων των σπουδαστών ΙΕΚ σε σχέση με το θεσμό των υποτροφιών
3. Ερωτηματολόγιο: Το ερωτηματολόγιο για σπουδαστές ΙΕΚ σχετικά με τη χορήγηση υποτροφιών
4. Απαντήσεις ερωτηματολογίου: Επεξεργασμένα στοιχεία απαντήσεων του ερωτηματολογίου
5. Στατιστικά στοιχεία/Περιοχή : Στατιστικά στοιχεία υποτρόφων/ιών ανά περιοχή της Ελλάδας.URIhttp://hdl.handle.net/10795/1521creator2011-08-05T09:49:13Zvalidator2011-08-05T09:49:13ZLOMv1.0grenonoCopyright EYD-EPEDBM (Operational Programme "Education and Lifelong Learning")