Μειονοτικά ελληνικά σχολεία και διάδοση της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού στην Αλβανία: Ορισμένα ζητήματα που απαιτούν άμεση παρέμβασηgreURIhttp://hdl.handle.net/10795/1529Αλβανίαγλώσσαμειονοτική γλώσσαεθνική ταυτότηταεθνική μειονότηταεθνότηταεκπαίδευσηεκπαιδευτική πολιτικήεκπαιδευτικό ίδρυμασχολείο εξωτερικούεκπαιδευτικόςσπουδές εκπαιδευτικώνποιότητα της διδασκαλίαςΣτο υπόμνημα αυτό δεν επιχειρείται η εξαντλητική συζήτηση για τα θέματα που τίθενται στον τίτλο του, αλλά σκιαγραφούνται απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με τα μειονοτικά σχολεία και την προαγωγή της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού στην Αλβανία.
Για την σύνταξη της έκθεσης αυτής:
1. Μελετήθηκε η σχετική βιβλιογραφία και οι εκθέσεις οργάνων διεθνών οργανισμών (παρατίθεται στο τέλος της έκθεσης).
2. Χρησιμοποιήθηκε υλικό που συγκεντρώθηκε ύστερα από επιτόπια έρευνα στα Τίρανα, το Αργυρόκαστρο, τη Χιμάρα, την Κορυτσά και συνίσταται κυρίως σε συνεντεύξεις εκπροσώπων της μειονότητας, πολιτικών, διπλωματών και αξιωματούχων των υπουργείων Παιδείας και Εξωτερικών Ελλάδας και Αλβανίας, δασκάλων, καθηγητών και μαθητών ή φοιτητών, μειονοτικών σχολείων και σχολείων της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας, και του Πανεπιστημίου Αργυροκάστρου, καθώς και ομογενών που διαμένουν στην Αλβανία ή την Ελλάδα. Το υλικό της επιτόπιας έρευνας προέρχεται από επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν το 2010, 2009, το 2007 και το 2001 και το οποίο επικαιροποιήθηκε αναλόγως.
Αρχικά διατυπώνονται συνοπτικά τα κύρια προβλήματα που μέχρι σήμερα χαρακτηρίζουν την άσκηση ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής στην Αλβανία από το 1990 μέχρι σήμερα, καθώς έπασχε και πάσχει από δομικές αδυναμίες και διαχειριστικές αστοχίες. Τα προβλήματα αυτά, ελλείψεις και εγκλωβισμοί, διατυπώνονται στη βάση των συμπερασμάτων που εξήχθησαν από την επιτόπια έρευνα, ως απαραίτητο υπόστρωμα για την συζήτηση που ακολουθεί και συνοψίζεται στο ότι η κατάσταση πραγμάτων πρέπει να μεταβληθεί εκ βάθρων, στη βάση μιας σταθερής πολιτικής που θα στοχεύει στην ποιοτική και ανταγωνιστική διδασκαλία και διάδοση της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού.GRAL18 pp.creatorProject Final Beneficiary2010-11schoolschoolschoolTextΜειονοτικά σχολείαΕλληνική ομογένειαΕλληνική γλώσσαΕλληνικός πολιτισμόςΜειονότηταΜειονοτική εκπαίδευσηΟρθόδοξη Εκκλησία της ΑλβανίαςΦροντιστήρια ελληνικής γλώσσαςΕλληνοφωνίαΕλληνομάθειαΑλβανομάθειαΑλβανική γλώσσαΕλληνόφωνοι μαθητέςΣυντονιστές ΕκπαίδευσηςΜειονοτικά νηπιαγωγείαΔάσκαλοιΚαθηγητέςΕπιμόρφωση εκπαιδευτικών344545application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/1529/2/1529.pdfΈκθεση προς το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ΕΥΔ ΕΠΕκΔιΒιΜ σε εκτέλεση της «Σύμβασης με εμπειρογνώμονα του μητρώου εμπειρογνωμόνων της ΕΥΔ ΕΠΕΔΒΜ (απόφαση 7291/17-05-2010)» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Στο πλαίσιο του έργου με αντικείμενο τα ειδικότερα ζητήματα άμεσης παρέμβασης στην εκπαίδευση της ομογένειας της Αλβανίας (διδασκαλία ελληνικής γλώσσας και ελληνικού πολιτισμού).URIhttp://hdl.handle.net/10795/1529creator2011-09-14T11:31:45Zvalidator2011-09-14T11:31:45ZLOMv1.0grenonoCopyright EYD-EPEDBM (Operational Programme "Education and Lifelong Learning")