Οι αναπαραστάσεις των γονέων για το διαφορετικό: Στερεότυπα και προκαταλήψεις για τους τσιγγάνους στην ελληνική οικογένεια.greURIhttp://hdl.handle.net/123456789/297αθίγγανοςανθρώπινες σχέσειςέθιμα και παραδόσειςεθνική μειονότηταεθνικισμόςεκπαίδευσηεκπαιδευτική πολιτικήκοινωνική ενσωμάτωσηκοινωνική ένταξη των μεταναστώνκοινωνική ζωήκοινωνική προσαρμογήκοινωνική συμπεριφοράκοινωνικοοικονομικές συνθήκεςκοινωνικοπολιτισμικές ομάδεςκοινωνικός αποκλεισμόςοικογένειαπολιτιστική αφομοίωσηπολιτιστική διαφοράπολιτιστική κληρονομιάπολιτιστική ταυτότηταπολιτιστικός πλουραλισμόςρατσισμόςΤο υλικό που παρουσιάζεται στα πλαίσια της παρούσας ενότητας έχει προκύψει από την αξιοποίηση μέρους των αποτελεσμάτων μιας εμπειρικής έρευνας και έχει στόχο να υπηρετήσει επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών της προσχολικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και αντίστοιχες ανάγκες ευαισθητοποίησης του ευρύτερου κοινού γύρω από ζητήματα παιδαγωγικής διαχείρισης της διαφορετικότητας στο σχολείο. Ταυτόχρονα το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βοηθητικό υλικό για όσους εμπλέκονται σε διαδικασίες επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης ως επιμορφωτές ή εμψυχωτές. Με τη βοήθεια του υλικού αυτού δίνεται η δυνατότητα στον ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό αλλά και στο επιμορφωτικό προσωπικό που επικοινωνεί ε εκπαιδευτικούς να πληροφορηθούν σχετικά ε τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις που υπάρχουν στην ελληνική οικογένεια (γονείς) γύρω από διάφορες κατηγορίες ατόμων ειδικότερα γύρω από τους Τσιγγάνους. Καθώς γίνονται τα τελευταία χρόνια εντατικές προσπάθειες εκ μέρους της πολιτείας να συντελεσθεί η εκπαιδευτική ένταξη των μαθητών ε τσιγγάνικη (ρόμικη) προέλευση έχει ιδιαίτερη σημασία για τους εκπαιδευτικούς να γνωρίζουν τι πιστεύει η μέση οικογένεια για τους Τσιγγάνους.GR101 pp.creatoreditorProject Final BeneficiaryProject Executing Organisation2004TextΔιαφορετικότηταΕθνική ταυτότηταΕθνικισμόςΕθνοκεντρισμόςΕθνοτική ταυτότηταΕνσωμάτωσηΕτερότηταΙδιοσυγκρασίαΚοινωνικές προκαταλήψειςΚοινωνική ταυτότηταΚοινωνικοοικονομικές δομέςΚοινωνικοποίησηΚοινωνιογλωσσική ποικιλότηταΜειονότητεςΟργάνωση τσιγγάνικης κοινωνίαςΠλουραλισμόςΠολιτισµική ταυτότηταΠολιτιστική πολυφωνίαΠολιτιστική συνύπαρξηΠολυγλωσσική κοινότηταΠολυπολιτισμικότηταΠροέλευσηΠρολήψειςΠροσαρμογήΡομάΣτερεότυπαΣχολείοΣχολική διαφοροποίησηΤρόπος ζωήςΤσιγγάνοιΤσιγγανόπαιδεςΧαρακτηριστικάΠεριθωριοποίησηΕρωτηματολόγιο317830application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/297/2/297.pdfΤο παρόν κείµενο αποτελεί επιµορφωτικό υλικό στα πλαίσια του προγράµµατος του ΥΠ.Ε.Π.Θ. «Ένταξη Τσιγγανοπαίδων στο Σχολείο», το οποίο υλοποιείται από το Πανεπιστήµιο Ιωαννίνων. Η παρουσία του κειµένου στο διαδίκτυο εξυπηρετεί επιµορφωτικές ανάγκες και ανάγκες ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά απευθύνεται και στο ευρύ κοινό.URIhttp://hdl.handle.net/123456789/297creator2011-02-15T14:19:30Zvalidator2011-02-15T14:19:30ZLOMv1.0grenonoCopyright EYD-EPEDBM (Operational Programme "Education and Lifelong Learning")