Αναβάθμιση και επέκταση του θεσμού της εκπαίδευσης ατόμων με σοβαρά προβλήματα υγείας, που βρίσκονται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε νοσηλευτικά ιδρύματα ή στο σπίτι, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Σεμινάριο εξειδίκευσηςgreURIhttp://hdl.handle.net/10795/703οργάνωση της εκπαίδευσηςσπουδές εκπαιδευτικώνειδική εκπαίδευσηάτομο με ειδικές ανάγκεςάτομο με σωματική μειονεξίαάτομο με διανοητική μειονεξίαμέθοδος εκμάθησηςκοινωνική πολιτικήσωματική αγωγήκοινωνική ενσωμάτωσηνέες τεχνολογίεςασθένειαγενική εκπαίδευσηΣκοπός του σεμιναρίου αυτού είναι η παρουσίαση θεωρητικών και πρακτικών προσεγγίσεων όλων των βαθμίδων σε θεματικές ενότητες, που αφορούν στην εκπαίδευση μαθητών με κινητικές αναπηρίες. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει θεωρητική κατάρτιση και πρακτική διδασκαλία. Η προσέγγιση που ακολουθήθηκε ήταν διεπιστημονική επικεντρώνοντας στα εκπαιδευτικά, γνωστικά και κινητικά προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρίες. Οι θεωρητικές εισηγήσεις του σεμιναρίου αξιολόγησης συμπεριελάμβαναν τα εξής: 1. Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη -αντανακλαστικές και στοιχειώδεις κινήσεις, 2. Διδακτικές μέθοδοι και προσεγγίσεις στην προσαρμοσμένη κινητική αγωγή, 3. Μετρήσεις και αξιολόγηση, 4. Θεσμικό πλαίσιο της ένταξης-ενταξιμες κατηγορίες, 5. Η ένταξη μαθητών με αναπηρίες και οι παράγοντες που την επηρεάζουν στο σχολείο, 6. Συνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες στα γενικά σχολεία: η προσέγγιση της συνεκπαίδευσης μέσα από το μάθημα της φυσικής αγωγής, 7. Αποκατάσταση ατόμων με αναπηρία – νέες δομές ένταξης επανένταξης τους στην κοινότητα, στην εργασία, στην οικογένεια, 8. Γενικές μαθησιακές δυσκολίες, 9. Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, 10. Νοητική καθυστέρηση, 11. Εγκεφαλική παράλυση, 12. Εισαγωγή στις νευρομυϊκες διαταραχές - η αντιμετώπιση τους στο σχολείο, 13. Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: σύνδρομο υπερκινητικοτητας και διάσπασης της προσοχής (attention deficit hyperactivity disorder: adhd), 14. Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού (αδκς) - (developmental coordination disorder: dcd), 15. Φυσικές επιστήμες και ειδική αγωγή, 16. Θεωρία pass (pass theory) συστημα αξιολογησης γνωστικων ικανοτητων (cognitive assessment system: cas) πρόγραμμα παρέμβασης (prep: pass remedial program), 17. Κλίμακα αξιολόγησης: gross motor function measure, 18. Σύστημα αξιολόγησης α’ γυμνασίου, 19. Παράρτημα ιιι: χρήση εφαρμογών σύγχρονης τεχνολογίας στην θεραπεία-αποκατάσταση
Η πρακτική άσκηση του προγράμματος είχε σα σκοπό να παρουσιάσει στους εκπαιδευτικούς καινούργια μεθοδολογικά εργαλεία αξιολόγησης των μαθητών τους. Η αξιολόγηση αυτή αφορούσε δύο τομείς: 1) τον γνωστικό τομέα, β) τον κινητικό τομέα. Για την αξιολόγηση του γνωστικού τομέα χρησιμοποιήθηκε το Σύστημα Γνωστικής Αξιολόγησης (Cognitive Assessment System, Naglieri & Das, 1997). Όσον αφορά στην αξιολόγηση του κινητικού τομέα, χρησιμοποιήθηκε το Gross Motor Function Measure (Russell και συν., 2002) για την αξιολόγηση της αδρής κίνησης σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση. Συμπερασματικά, στόχος του σεμιναρίου εξειδίκευσης είναι η επεξεργασία θεωρητικών και πρακτικών εφαρμογών σχετικών με την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών όλων των μαθητών, έτσι όπως καταγράφονται στη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία, αλλά και στη διεθνή εκπαιδευτική πρακτική.397 pp.creatorScientific CoordinatorProject Final BeneficiaryProject Executing Organisation2006TextΜαθητές με αναπηρίεςΕκπαιδευτικά προβλήματαΓνωστικά προβλήματαΚινητικά προβλήματαΣωματική ανάπτυξηΔιδακτικές μέθοδοιΕξατομικευμένα προγράμματα διδασκαλίαςΠροσαρμοσμένη κινητική αγωγήΜετρήσεις και αξιολόγησηΘεσμικό πλαίσιο ένταξηςΈνταξη μαθητών με αναπηρίεςΣυνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρίεςΑποκατάσταση ατόμων με αναπηρίαΜαθησιακές δυσκολίεςΝοητική καθυστέρησηΕγκεφαλική παράλυσηΝευρομυϊκές διαταραχέςΣύνδρομο υπερκινητικότητας καιδιάσπασης της προσοχήςΑναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμούΣύστημα αξολόγησηςΚλίμακες αξιολόγησηςΠρογράμματα παρέμβασηςΣυγχρονες τεχνολογίες12302141application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/703/2/703.pdfΤο πρόγραμμα του σεμιναρίου άρχισε 14 Νοεμβρίου 2005 και ολοκληρώθηκε στις 5 Ιουνίου 2006.
Αφορούσε στην εξειδίκευση 20 εκπαιδευτικών, που στην πλειοψηφία τους εργάζονταν στο ‘Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο’ Ηλιούπολης, στην Αθήνα.
Περιλαμβάνει 100 ώρες θεωρητικής κατάρτισης και 300 ώρες πρακτικής διδασκαλίας.URIhttp://hdl.handle.net/10795/703creator2011-03-08T10:33:54Zvalidator2011-03-08T10:33:54ZLOMv1.0grenonoCopyright EYD-EPEDBM (Operational Programme "Education and Lifelong Learning")