Κείμενα για νέους σε απλά Ελληνικα: Βιβλίο Β'greURIhttp://hdl.handle.net/10795/882εκπαίδευση για αλλοδαπούςδευτεροβάθμια εκπαίδευσησπουδές εκπαιδευτικώνδιδακτικό υλικόδιγλωσσίαδιδασκαλία ξένων γλωσσώνξένη γλώσσαμαθητήςαλλοδαπόςκοινωνικοπολιτισμικές ομάδεςκοινωνική ένταξη των μεταναστώνκοινωνική ενσωμάτωσηκοινωνική ζωήανθρώπινες σχέσειςέθιμα και παραδόσειςπεριβάλλονλογοτεχνίατέχνες του θεάματοςγλωσσική ομάδαλόγοςγλωσσολογίααναψυχήΥποστηρικτικό βιβλίο για την γλωσσική διδασκαλία. Περιλαμβάνει αυθεντικά κείμενα για νέους και δραστηριότητες κατανόησης για διαφορετικά επίπεδα γλωσσομάθειας. Το παρόν Β' Βιβλίο απευθύνεται σε μέσο επίπεδο.
Απευθύνεται σε παλιννοστούντες και αλλοδαπούς μαθητές 11-15 χρονών, αλλά και σε όλους τους μαθητές του Γυμνασίου που μαθαίνουν την Ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και από ελληνόφωνους μαθητές (πολύ μεγάλη επεκτασιμότητα). Προσβλέπει στη δημιουργία κινήτρων για την εξωσχολική ανάγνωση και στην ανάπτυξη της δεξιότητας κατανόησης του γραπτού κειμένου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην τάξη ως συμπληρωματικό διδακτικό μέσο για την διδασκαλία αλλά και να τεθεί στη διάθεση των μαθητών για εξωσχολική ανάγνωση.
Το βιβλίο αρθρώνεται σε έξι θεματικές ενότητες που αφορούν: α. προβλήματα ένταξης, σχέσεις μεταξύ κοινωνικών ομάδων ή ατόμων ή ομάδων με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο, β. το φυσικό, κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον, γ. τις διαπροσωπικές σχέσεις στην οικογένεια, την παρέα και το σχολείο, δ. ιστορίες και παραδόσεις των λαών, ε. αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου, στ. ιστορίες φαντασίας, περιπέτειας και μυστηρίου.
Οι ενότητες περιλαμβάνουν ποικίλα είδη γραπτού λόγου όπως, διάλογο, αφήγηση, ποίημα, κόμικς, θεατρικό κείμενο, πληροφοριακό κείμενο, οδηγίες, γράμμα κ.α. που αφορούν στη κατανόηση του γραπτού λόγου. Για τη διευκόλυνση της κατανόησης σε κάθε κείμενο εξηγούνται τυχόν άγνωστες λέξεις και φράσεις με όσο το δυνατόν απλούστερο τρόπο και με τη βοήθεια σχετικού λεξιλογίου, ερωτήσεων, σκίτσων, συζήτηση στη τάξη και έκφραση προσωπικών εμπειριών των μαθητών που συνήθως προσφέρουν ευκαιρίες για διαπολιτισμική διδασκαλία. Συνήθως προηγείται του κειμένου μια σύντομη εισαγωγή ή ερώτηση προσανατολισμού για τη διευκόλυνση της πρόσβασης στο γενικό νόημα του κειμένου.168 pp.creatorgraphical designereditorunknownScientific CoordinatorProject Final BeneficiaryProject Executing Organisation2003schoolschoolschool12+TextΕπιμορφωτικό υλικόΣυμπληρωματικό υλικόΑλλοδαποί μαθητέςΠαλιννοστούντες μαθητέςΑλλόγλωσσοι μαθητέςΕκμάθηση δεύτερης γλώσσαςΕκμάθηση Ελληνικής γλώσσαςΕπίπεδα γλωσσομάθειαςΕλληνική γλώσσαΚείμεναΣκίτσαΔιαπολιτισμική διδασκαλίαΕξωσχολική ανάγνωσηΑνάπτυξη δεξιοτητωνΓραπτός λόγοςΔιαπροσωπικές σχέσειςΦυσικό περιβάλλονΚοινωνικό περιβάλλονΠολιτισμικό περιβάλλονΠροβλήματα ένταξηςΚοινωνικές σχέσειςΕλεύθερος χρόνοςΙστορίεςΠαραδόσειςΔιάλογοιΑφήγησειςΠοιήματαΚόμικςΘεατρικά κείμεναΠληροφοριακα κείμεναΟδηγίεςΕπιστολέςhttp://www.keda.uoa.gr/high_material_presentation.html73837109application/pdfhttp://repository.edulll.gr/edulll/bitstream/10795/882/2/882.pdfΔιδακτικο συμπληρωματικό υλικό για τη γλωσσική διδασκαλία στα τμήματα υποδοχής του Γυμνασίου.
Διατίθεται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή (CDROM).
Αποτελεί μέρος του διδακτικού υλικού της σειράς «Κείμενα για νέους σε απλά Ελληνικά»URIhttp://hdl.handle.net/10795/882creator2011-03-30T11:40:59Zvalidator2011-03-30T11:40:59ZLOMv1.0grenonoCopyright EYD-EPEDBM (Operational Programme "Education and Lifelong Learning")